KUNDTJÄNSTFRÅGOR
Mitt paket har inte kommit, var är det?
Vi levererar försändelser som brev eller paket normalt inom 5-10 arbetsdagar. Om varan är slut på lagret kan det ta några extra dagar. Kontakta vår kundtjänst på help-se@tvins.se eller på 08-587 610 00 om det har gått mer än 2 veckor från den dagen du beställde varan. Du kan följa din order här.
Hur länge har jag reklamationsrätt på varan jag köpt?
Enligt den svenska Konsumentköplagen har du reklamationsrätt i 36 månader från den dagen du har tagit emot din vara. Mera information på www.konsumentverket.se
Det är fel på varan jag köpt, vad skall jag göra?
Om du tagit emot fel eller en defekt vara, kontaktar du vår kundtjänst (08-587 610 00) så skickar vi en frankerad returlapp till dig som du kan sätta på paketet. En ny vara skickas till dig så fort vi mottagit din retur.
Hur länge har jag ångerrätt?
Om du ångrar ditt köp så kan du returnera varan inom 30 dagar. Läs mer under köpvillkor. Tvins erbjuder dig alltid 30 dagars öppet köp.
Hur gör jag när jag skall returnera en vara?
Meddela oss, inom 30 dagar från mottagandet, om du vill returnera en vara så skickar vi dig en returetikett och returnummer för snabbare och säkrare hantering av din retur. Vid annat returval än den förbetalda returetiketten är det du som kund som ansvarar för varorna tills de når oss. Produkten/varan skall då återsändas med alla varans beståndsdelar inklusive alla manualer och gärna i sin originalförpackning.
Jag har returnerat min vara men inte fått mina pengar?
Så snart vi fått din retur på Tvins lager återbetalar vi pengarna till ditt bankkonto eller till ditt kreditkort. Beroende på återbetalningsrutinerna hos din bank (eller hos ditt kreditkortsföretag) tar det 5-10 dagar innan du kan se återbetalningen på ditt konto räknat från den dagen Tvins har genomfört återbetalningen. Det tar ca 10-30 dagar totalt från den dagen du skickade paketet i retur tills du får pengarna.
Hur bestäms frakten på produkterna?
Frakten på produkten bestäms av produktens storlek, vikt och utskickskostnad. När produkterna inte kan skickas som ett paket (stora eller tunga paket) måste vi ta ut en separat frakt för varje produkt. Vid 2-4-1 erbjudanden får man en extra produkt på köpet utan extra kostnad och i dessa fall tar vi ut en extra frakt för de förhöjda ompaketerings- och hanteringskostnader.
Medföljer svensk bruksanvisning till alla produkter?
Det framgår av produktbeskrivningen om bruksanvisning på svenska medföljer produkten (annars medföljer manual på engelska). Till vissa produkter medföljer även en instruktionsvideo. Om instruktionsvideon medföljer framgår även detta av produktbeskrivningen. Videon eller DVD:n är alltid på engelska.
FAKTURAFRÅGOR
Varför har jag fått faktura när jag skickat tillbaka produkten (delar av ordern)?
Troligen är det så att fakturan blev skickad innan din retur kom tillbaka till vårt lager. Kontakta Tvins kundtjänst (08-587 610 00) om du vill ha mer information om din betalning.
När kommer fakturan?
Fakturan skickas separat i mitten av månaden
Har min betalning kommit in?
Kontakta Tvins kundtjänst (08-587 610 00) om du är osäker över din betalning.
Hur mycket har jag kvar att betala?
Detta framgår på din faktura alternativt kan du ringa Tvins kundtjänst (08-587 610 00)
Varför har jag fått en faktura på 199 kr?
Detta är vår avgift för icke utlösta paket.
FRÅGOR OM INTERNETORDER
Hur gör jag en order online?
Läs mer om den produkt du intresserar dig för och välj sedan beställ nu. Ange sedan dina uppgifter och betalningssätt och bekräfta din order. Nu är din order mottagen och du kommer att få en e-mailbekräftelse av oss.
Hur betalar jag?
Du kan välja att betala med kort (ingen extra avgift), direktbetalning via din bank (ingen extra avgift), Tvins faktura (faktureringsavgift 29 kr) eller Tvins konto (delbetalning). Betalningssätt väljer du i kassan innan du fullföljer ditt köp.
Är det säkert att använda mitt kreditkort att betala med?
Det är helt säkert att handla hos TVINS. Vi använder oss av avancerad krypteringsteknologi när vi skickar dina uppgifter till banken. Betalning med betalkort sker enligt svensk lag för online betalningar.
Får jag någon orderbekräftelse?
Ja, om du har uppgett din e-postadress vid order.
Har ni fått min order?
Om du vid order har uppgett din e-postadress så skickar vi dig två orderbekräftelser. Den första bekräftelsen får du när vi har mottagit din order och den andra när varan är skickad från vårt lager. Om det gått mer än en vecka från orderdatumet och du inte fått någon bekräftelse hör av dig till vår kundtjänst.
Hur gör jag om jag vill ändra eller avboka en order?
Ring snarast vår kundservice på telefon 08-587 610 00 eller e-mail till help-se@tvins.com
Har ni skickat min order?
Ordrar gjorda före kl. 12.00 skickas normalt samma dag och ordrar efter kl. 12.00 skickas dagen efter. Om du inte har fått varan inom 5-10 arbetsdagar kontakta vår kundtjänst. Du kan även följa din order här.
KUNDTJÄNSTFRÅGOR
Mitt paket har inte kommit, var är det?
Vi levererar försändelser som brev eller paket normalt inom 5-10 arbetsdagar. Om varan är slut på lagret kan det ta några extra dagar. Kontakta vår kundtjänst på help-se@tvins.se eller på 08-587 610 00 om det har gått mer än 2 veckor från den dagen du beställde varan. Du kan följa din order här.
Hur länge har jag reklamationsrätt på varan jag köpt?
Enligt den svenska Konsumentköplagen har du reklamationsrätt i 36 månader från den dagen du har tagit emot din vara. Mera information på www.konsumentverket.se
Det är fel på varan jag köpt, vad skall jag göra?
Om du tagit emot fel eller en defekt vara, kontaktar du vår kundtjänst (08-587 610 00) så skickar vi ett frankerat adresskort till dig som du kan sätta på paketet. Vi skickar en ny vara till dig så fort vi mottagit din retur.
Hur länge har jag ångerrätt?
Om du ångrar ditt köp så kan du returnera varan inom 30 dagar. Läs mer under köpvillkor. Tvins erbjuder dig alltid 30 dagars öppet köp.
Hur gör jag när jag skall returnera en vara?
Meddela oss, inom 30 dagar från mottagandet, om du vill returnera en vara så skickar vi dig en returadressetikett och returnummer för snabbare och säkrare hantering av din retur. Vid annat returval än den förbetalda returadressetiketten är det du som kund som ansvarar för varorna tills de når oss. Produkten/Varan skall då återsändas med alla varans beståndsdelar inklusive alla manualer och gärna i sin originalförpackning.
Jag har returnerat min vara men inte fått mina pengar?
Så snart vi fått din retur på Tvins lager återbetalar vi pengarna till ditt bankkonto eller till ditt kreditkort. Beroende på återbetalningsrutinerna hos din bank (eller hos ditt kreditkortsföretag) tar det 5-10 dagar innan du kan se återbetalningen på ditt konto räknat från den dagen Tvins har genomfört återbetalningen. Det tar ca 10-30 dagar totalt från den dagen du skickade paketet i retur tills du får pengarna.
Hur bestäms frakten på produkterna?
Frakten på produkten bestäms av produktens storlek, vikt och utskickskostnaden. När produkterna inte kan skickas som ett paket (stora eller tunga paket) måste vi ta ut en separat frakt för varje produkt. Vid 2-4-1 erbjudanden får man en extra produkt på köpet utan extra kostnad och i dessa fall tar vi ut en extra frakt för de förhöjda ompaketerings- och hanteringskostnader.
Medföljer svensk bruksanvisning till alla produkter?
Det framgår av produktbeskrivningen om bruksanvisning på svenska medföljer produkten (annars medföljer manual på engelska). Till vissa produkter medföljer även en instruktionsvideo. Om instruktionsvideon medföljer framgår även detta av produktbeskrivningen. Videon eller DVD:n är alltid på engelska.
FAKTURAFRÅGOR
Varför har jag fått faktura när jag skickat tillbaka produkten (delar av ordern)?
Troligen är det så att fakturan blev skickat innan din retur kom tillbaka till vårt lager. Kontakta Tvins kundtjänst (08-587 610 00) om du vill ha mera information om din betalning.
När kommer fakturan?
Faktura skickas separate i mitten av månaden
Har min betalning kommit in?
Kontakta Tvins kundtjänst (08-587 610 00) om du är osäker över din betalning.
Hur mycket har jag kvar att betala?
Detta framgår i din faktura alternativt kan du ringa Tvins kundtjänst (08-587 610 00)
Varför har jag fått en faktura på 199kr?
Detta är vår avgift för icke utlösta paket.
FRÅGOR OM INTERNETORDER
Hur gör jag en order online?
Läs mer om den produkt du intresserar dig för och välj sedan beställ nu. Ange sedan dina uppgifter och betalningssätt och bekräfta din order. Därefter får du tidvis specialerbjudanden alternativt kommer du till en sida där vi tackar för din order. Nu är din order mottagen och du kommer att få en e-mail bekräftelse av oss.
Hur betalar jag?
Du kan välja att betala med Kort (ingen extra avgift), Direktbetalning via din bank (ingen extra avgift) Tvins faktura (faktureringsavgift 29kr) eller Tvins konto (delbetalning). Betalningssätt väljer du i kassan innan du fullföljer ditt köp.
Är det säkert att använda mitt kreditkort att betala med?
Det är helt säkert att handla hos TVINS. Vi använder oss av avancerad krypteringsteknologi när vi skickar dina uppgifter till banken. Betalning med Betalkort sker enligt Svensk lag för Online betalningar.
Får jag någon orderbekräftelse?
Ja, om du har uppgett din e-postadress vid order.
Har ni fått min order?
Om du vid order har uppgett din e-postadress så skickar vi dig två orderbekräftelser. Den första bekräftelsen får du när vi har mottagit din order och den andra när varan är skickad från vårt lager. Om det gått mer än en vecka från att du ordersdatumet och du inte fått någon bekräftelse hör av dig till vår kundtjänst.
Hur gör jag om jag vill ändra eller avboka en order?
Ring snarast vår kundservice på telefon 08-587 610 00 eller e-mail till help-se@tvins.com
Har ni skickat min order?
orderar gjorda före kl. 12.00 skickas normalt samma dag och orderar efter kl. 12.00 skickas dagen efter. Om du inte har fått varan inom 5-10 arbetsdagar kontakta vår kundtjänst på help-se@tvins.com eller på 08-587 610 00. Du kan även följa din order här.