Köpvillkor

Välkommen till TVINS. Hos oss hittar du spännande, unika och smarta produkter med hög kvalité. Vi reser världen runt för att hitta nya och spännande produkter som du kan ha glädje av i din vardag.

Med vänlig hälsning
Filip Gahnström
VD, Tvins

Dina fördelaktiga villkor
Vår ambition är att du alltid ska vara nöjd som kund. Här får du veta allt om hur det fungerar när du handlar på tvins.com.
Du har alltid 30 dagars öppet köp.

Tvins orderhantering / Din beställning
Din order packas och lämnar vårt lager normalt inom 24 timmar. Beställningar som görs före kl.12 lämnar lagret samma dag. Vi ber om översende vid oförutsedda händelse eller extra intensiva perioder såsom inför jul eller stora kampanjer.

Betalningssätt – Du kan betala med kreditkort. Visa, Mastercard och American Express.

TVINS erbjuder även faktura och delbetalning i samarbete med Avarda:

  Villkor för konto

 Villkor för faktura

Faktura – Din faktura skickas per mail när paketet har lämnat lagret. Fakturaadress och leveransadress måste alltid vara samma när du väljer att betala med faktura. Med dina varor följer en följesedel.

Kundservice – TVINS Kundservice finns till för dig! Du är alltid välkommen till att skicka e-post till help-se@tvins.com om du har några frågor eller kommentarer. Vi kontaktar dig inom 48 timmar. Eller ring oss på 08-587 610 00

Försändelser

Land och valuta – Följande länder har egna hemsidor och här kan du betala i lokal valuta: Danmark, Finland, Norge och Sverige. Vänligen observera att det inte är möjligt att sända varor över landsgränserna.

Leveranstid
Tiden som anges är antalet arbetsdagar tills vi uppskattar att paketet lämnar TVINS lager.  Sedan tillkommer fraktbolagets leveranstid, oftast cirka 1-3 vardagar. Leveranstiderna på hemsidan är uppskattade och vi kan inte garantera att varorna skickas inom angivna antalet vardagar då oförutsedda förseningar kan uppstå. Vid eventuellt dröjsmål meddelar Tvins, om möjligt, en ny beräknad leveranstid. Om ett eventuellt dröjsmål är av väsentlig betydelse för dig kan du alltid ha rätt att häva köpet. Meddela oss så genast vid ett eventuellt dröjsmål om det är särskilt viktigt för dig att erhålla varan före ett visst datum. 

Orderbekräftelse – Så snart du skickat din order via hemsidan kommer du att få se en orderbekräftelse på skärmen med ditt ordernummer och det samlade orderbeloppet.

Leveranskostnader – Eventuella leveranskostnader för din order framgår i kassan och på orderbekräftelsen. Hemleverans finns tyvärr inte tillgängligt.

Moms – Alla TVINS priser inkluderar 25% moms oavsett vilket land du valt. Därför är priset du ser, det pris du betalar.

Ej uthämtade paket
Varan finns vanligen i cirka 14 dagar från ankomstdagen hos ditt ombud, därefter går varan automatisk i retur till oss. Vi debiterar en avgift för varor som inte hämtas ut. Avgiften (fn 199 kr) avser våra kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringskostnad.

30 dagars öppet köp
Prova produkten hemma hos dig – gör ditt köpbeslut därefter. Inom 30 dagar från mottagandet av varan behöver vi din ansökan om att göra en retur. Detta gör du enklast genom att ringa kundtjänst. Därefter behöver vi få returen inom 14 dagar. Gör du en retur på grund av en defekt vara så står vi för returfrakten. Ångrar du ditt köp står du själv för returfrakten på 100kr.

Returer
Meddela oss, inom 30 dagar från mottagandet, om du vill returnera en vara så skickar vi dig en returadressetikett. Detta gör hanteringen av din retur säkrare. Skickar du den själv är det du som kund som ansvarar för varorna tills de når TVINS. Defekta produkter skall returneras i samma skick som de togs emot, se reklamation. Kontakta kundtjänst på telefon 08-587 610 00 eller email help-se@tvins.com när du har frågor om en retur du vill göra. För närvarande är returkostnaden 100kr per paket när du använder vår returadressetikett. Kostnaden för din retur kommer på separat faktura när din retur är hanterad. En eventuell kostnad för värdeminskning kommer att debiteras dig om du använt varan mer än vad som anses nödvändigt för att fastställa varans funktion och egenskaper.

Returadress är:
TVNS SCANDINAVIA AB
Mediavägen 4
SE-438 91 LANDVETTER
Sweden

Ångerrätt
Som privatperson har du enligt Distansavtalslagen (2005:59) 14 dagars ångerfrist. TVINS erbjuder istället 30 dagar som en service till dig. Prova gärna din vara hemma. Skulle du inte vilja behålla varan, kan du returnera den inom 30 dagar. Varan skall då återsändas i sin originalförpackning med alla varans beståndsdelar inklusive alla manualer. Vi kan inte betala tillbaka pengar för förbrukningsprodukter såsom parfym, underkläder, hygienartiklar, CD, Video och DVD om emballaget är brutet.

Ångrar du ditt köp ersätter vi dig för vad du har betalat till oss. Du kan enkelt meddela att du ångrar ditt köp via mail eller telefon. Kundtjänst når du på telefon 08-587 610 00 eller email help-se@tvins.com, du kan också använda vårt kundtjänst formulär som du hittar här. Tvins återbetalar, via samma betalningssätt som beställning gjordes inom 14 dagar från att vi har fått varan i retur.
Du kan ladda ner en ångerblankett här. Du hittar den också på konsumentverkets sida: Ångerblankett


Reklamation
Tvins tillämpar Konsumentköplagens reklamationsrätt vilket innebär att du har tre års reklamationsrätt efter det att du har mottagit varan. Detta förutsätter att alla skötselråd följs och att normal aktsamhet iakttagits. Vid ett reklamationsärende skall du kontakta vår Kundtjänst som vidare hjälper dig med förfarandet. Du kommer då bli ombedd att tillhandahålla bilder via mail på felaktigheter /den defekta varan där felet tydligt framgår. Vi skickar en förbetald returadressetikett till dig.
Vid en eventuell synlig transportskada behöver du omedelbart anmäla det till transportören vid leverans av varan. Skicka gärna också ett separat skriftligt meddelande till vår kundtjänst. Om felet inte varit synligt vid leverans följer du instruktionerna för en reklamation. Behöver du reklamera skall det ske inom skälig tid från att felet upptäcktes av dig. Reklamerar du inom två månader räknas det alltid som inom skälig tid.


När vi mottagit den reklamerade varan undersöks felet. Vid frågor angående reklamation och returer, vänligen kontakta kundtjänst på telefon 08-587 610 00 eller email help-se@tvins.com

Återbetalning
Vi återbetalar dig senast 14 dagar efter mottaget meddelande om retur. Har du betalt med kort kommer återbetalning ske på kort, om du betalt via TVINS faktura, kommer återbetalningen att sättas in på ditt angivna kontonummer eller via utbetalningsavi. Om du vill få pengarna utbetalat på annat sätt kontakta vår kundtjänst på telefon 08-587 610 00 eller email help-se@tvins.com. Vid återbetalning så justerar vi för eventuella returkostnader.

Hantering av personuppgifter
För mer information om hur vi behandlar dina personuppgifter, besök gärna https://www.tvins.se/sakerhetspolicy/

Det är viktigt att du tar del av och förstår integritetspolicyn och känner dig trygg i vår behandling av dina personuppgifter. Du är alltid välkommen att kontakta oss vid eventuella frågor.

SÄKERHET VID KÖP
Alla Tvins transaktioner sker krypterat med SSL (Secure Sockets Layer). TVINS samarbetar med Avarda och uppfyller kraven för PCI. Betalning med betalkort sker i överensstämmande med svensk lag för betalningar via Internet. All kortbetalning sker med 3D Secure för att öka säkerheten. Denna process ägs av din bank och om du skulle uppleva problem med att genomföra verifieringen under betalningstillfället, får vi vänligen hänvisa dig till din bank. När du har genomfört din betalning via Internet får du en orderbekräftelse via e-post. Den ber vi dig att spara.

Beställning – Tvins reserverar sig för slutsålda varor, prisändringar och eventuella fel. Vi vill göra dig uppmärksam på att det är svårt att helt korrekt återge färger i bilder.

Ansvar – För att handla hos tvins.com måste du ha fyllt 18 år och vara införstådd med de villkor som gäller för handel hos Tvins.

Tvins är ett registrerat varumärke som opererar under gällande lagstiftning och regler om produktansvar i Sverige och EU.

Tvist – Vid en tvist kommer Tvins.com att följa Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.
Vid en eventuell tvist kan du anmäla ditt klagomål. Vid en nationell tvist hänvisar vi i första hand till Allmänna reklamationsnämnden (ARN) i Sverige, Box 174
101 23 Stockholm. Du kan även använda European Commission Online Dispute Resolution (EU ODR), EU:s gemensamma sida för tvistlösning som prövar tvister som uppstått vid gränsöverskridande e-handel.

Kundservice – Har du frågor eller behöver hjälp är du alltid välkommen att skicka e-post till help-se@tvins.com eller ringa på 08-587 610 00

Få de bästa erbjudandena först
Prenumerera på Tvins nyhetsbrev. Du får ta del av unika erbjudanden och är alltid först med de senaste produktnyheterna från hela världen.